Yoga – Terminen Hösten -20 med Elisabeth

Varmt välkommen  på Yoga i Bokenäs bygdegård.

I höst erbjuder jag dig 4 klasser så vi kan vara färre i klasserna

Bra att veta

  • mindre grupper max 12 deltagare.

  • Salen är stor.
  • vi kan hålla avstånd.
  • På Elisabeths Yoga pass kan du betala med e-Passi/friskvårdskuponger uppvisa leg.
  • När du är sjuk/missar ett pass har du terminen på dig att ta igen i mina övriga grupper.
  • Hör av dig om du är intresserad av Gravida Yoga.
  • Du får 10 % på massage samtal, behandlingar hos Sanna, Elisabeth och Rolf.
  • I Kursavg. ingår lån av Yogamattor filtar klossar Bolster m.m.

Prova på – gratis v. 34

Måndag  kl 17 och kl 19
Tisdag
Torsdag kl 17och kl 19
Fredag
Anmälan krävs

Elisabeths kurser är vecka

  • måndagar v. 35- 48 = 13ggr
  • tisdagar = ggr
  • Onsdagar v. =ggr
  • Torsdagar v..35-48 = 13ggr
  • Fredagar V.= ggr

Uppehåll måndagar v.
Uppehåll Tisdagar v.
Uppehåll Onsdagar v.
Uppehåll Torsdag v.
Uppehåll Fredag v.

Måndagar

  • kl. 17.00 -18,30 Rygg Yoga/Hatha- SivanandaYoga

Lugnare pass (Ingen Surya Namaska Solhälsningen) vi värmer upp kroppen med andra dynamiska serier lite lugnare.
Blandar yoga rörelser från Hatha, Yin Och Medicinsk yoga.
lite mjukare Yoga positioner, när vi vill göra lite mindre.
Kan Vara Bra för trötta spända ryggar o muskler o leder, kan minska stress, trötthet, skapa lugn och avslappning.
Vi tränar på att lyssna inåt, att göra rörelser utifrån var kroppen är idag..
Gör Andningsövningar som hjälper dig att få ett djupare andetag som stärker dina lungor.
Avslutar passen med djupavslappning varje gång.
Vi använder oss också av Ljud -toning, för att bland annat släppa blockeringar vi provar restorative pos.(tar hjälp av bolster klossar)
Kan också ha stolen med i Positioner
Anmälan Krävs

 

Måndagar

  • KL: 19.00-20.30 Hatha SivanandaYoga
  • Meditation i anslutning till passen V. 37, 40 och 43 (Om du vill kan du stanna)

Kom Landa och Njut

Vi värmer upp med Surya Namaskar (Solhälsningen). Yoga rörelserna är blandade både från Hatha, Yin och Medicinsk Yoga.
Vi gör lite mer Yoga rörelser i den här klassen än kl 17,
Tränar på att lyssna inåt, inte göra mer än vad kroppen säger ja till.
Positioner sträcker och stärker våra muskler. förbättrar cirkulation.
Gör andningsövningar som hjälper oss att få en djupare andetag, stärker våra lungor. fokuserar på andetaget så att sinnet får vila.
släpper taget om spänningar så vi mjuknar, landar återhämtar oss Avsluta alla pass med Djupavslappning,
Vi provar restorative pos där vi tar hjälp av bolster och klossar

 

Torsdagar (kväll)

  • kl. 17.00 -18,30 Rygg Yoga/Hatha- SivanandaYoga

Liknade pass som måndag kl 17. lite beroende på gruppen så vissa skillnader kan bli.
Lugnare pass (Ingen Surya Namaska Solhälsningen) vi värmer upp kroppen med andra dynamiska serier lite lugnare.
Vi Blandar yoga rörelser från Hatha, Yin Och Medicinsk yoga. lite mjukare Yoga positioner när vi vill göra lite mindre.
Kan Vara Bra för trötta spända ryggar o muskler o leder, kan minska stress, trötthet, skapa lugn och avslappning.
Vi tränar på att lyssna inåt, att göra rörelser utifrån var kroppen är idag..
Gör Andningsövningar som hjälper dig att få ett djupare andetag som stärker dina lungor. Avslutar passen med djupavslappning varje gång.
Vi använder oss också av Ljud -toning, för att bland annat släppa blockeringar vi provar restorative pos.(tar hjälp av bolster klossar)
Kan också ha stolen med i Positioner
Anmälan Krävs

Torsdagar

  • KL: 19.00-20.30 Hatha SivanandaYoga
  • Meditation i anslutning till passen V. 38, 41 och 45 (Om du vill kan du stanna)

Kom Landa och Njut
Vi värmer upp med Surya Namaskar (Solhälsningen). Yoga rörelserna är blandade både från Hatha, Yin och Medicinsk Yoga.
Vi gör lite mer Yoga rörelser i den här klassen än kl 17.
Tränar på att lyssna inåt, inte göra mer än vad kroppen säger ja till.
Positioner som sträcker och stärker våra muskler. förbättrar cirkulation.
Gör andningsövningar som hjälper oss att få en djupare andetag, stärker våra lungor. fokuserar på andetaget så att sinnet får vila.
släpper taget om spänningar så vi mjuknar, landar återhämtar oss
Avsluta alla pass med Djupavslappning,
Vi provar restorative pos där vi tar hjälp av bolster och klossar

 

Fredagar

  • KL.06.45 Hatha Sivanandayoga – (just nu ingen aktiv grupp)
  • Intresserad? hör av dig.
  • Meditation V  och i anslutning till passet

Kom Landa och Njut
Morgonen som är den bästa tiden för yoga. vi värmer upp med Surya Namaskar (Solhälsningen). Vi gör Yoga positioner/asanas , som mjukar upp stela muskler, förbättrar cirkulationen o kroppskännedomen, i kombination med andning + (separata andningsövningar,) vi skapar en förening mellan kropp, själ o sinnen som skapar ett djupare lugn
Anmälan

För Anmälan Frågor Ring mig Elisabeth 0705382234

Varmt Välkommen

Yoga Vårterminen

Funderingar ring Elisabeth.

  • elisabeth @ tarasyogastudio.se
  • 070-5382234
  • Hatha yoga instruktör
    Ayurvedisk hälsorådgivare
    Ayurvedisk massör
Information och anmälan kontakta
Elisabeth Turesson
070 – 53 822 34
elisabeth @ tarasyogastudio.se